چند نکته کلیدی در خرید میناکاری تهران

یکی از هنرهای دستی ایرانی که شاید بتوان در همه جای ایران نمونه هایی از آن را دید، هنر میناکاری می باشد. یکی از شهر هایی که علاوه بر شهر اصفهان در زمینه تولید محصولات میناکاری فعال می باشد شهر تهران می باشد.

 

 

 

شاید شما هم به هنگام مراجعه به مراکز خرید میناکاری تهران با یک سوال اساسی مواجه بشوید که آیا این محصول یک کالای اصل می باشد، چه معیاری را برای مرغوبیت میناکاری باید مد نظر داشته باشم و سوالاتی از این قبیل.

 

 

 

 با ما همراه باشید با توضیحاتی در زمینه نشانه های مرغوبیت میناکاری تهران:

جنس زیر ساخت مورد استفاده

یکی از مهمترین مواردی که در تهیه محصول میناکاری مرغوب موثر می باشد، استفاده از زیر ساخت مرغوب و با کیفیت می باشد، مهمترین فلز مورد استفاده برای میناکاری در سال های اخیر مس می باشد که قابلیت چکش خواری خوب و قیمت مناسب مهمترین دلایل استفاده از آن می باشد.

 

 

 

یکی از مهمترین مشخصات زیر ساخت میناکاری تهران استفاده از ورق مس با ضخامت مناسب می باشد که شما در هنگام در دست گرفتن ظروف میناکاری تهران متوجه وزن متناسب ظرف میناکاری  شده می شوید.



 

یکی از ویژگی های یک ظرف میناکاری مرغوب لبه های زیر ساخت می باشد که باید بدون زائده و سطح برنده باشد و هچنین عاری از رنگ سبز و سطح آن‌ها بدون تَرک بوده .

 

 


ظاهر ظرف میناکاری

در هنگام خرید محصولات دستی کی از مهمترین کارهایی که می توانید در تشخیص کیفیت محصول داشته باشید لمس کردن آن می باشد، به عنوان مثال هنگام خرید بشقاب میناکاری تهران با دست سطح ظرف را لمس کنید، سطح بشقاب باید کاملا صاف و براق باشد و هر گونه زبری بر روی سطح ظرف نشان از دمای بالا می باشد که موجب عدم مرغوبیت مینا می شود.

 

 

 

نقش و رنگ مینا

یکی از مهمترین مواردی که می تواند نقش تعیین کننده ای در زیبایی ظرف مینا داشته باشد، نقوش بکار رفته در نقاشی مینا می باشد، بیشترین نقوش بکار رفته عبارتند از نقوش اسلیمی، ختایی، گل و مرغ و گاهی به صورت ترکیب این ها استفاده می شود.

 

 

 

از عواملی که می تواند نقش تعیین کننده ای در کیفیت یک محصول میناکاری شده داشته باشد ظرافت بکار برده شده در نقاشی مینا در کنار تنوع رنگ کورد استفاده می باشد.

 



یک ظرف میناکاری مرغوب باید در پشت ظرف نیز از  لعاب مرغوب و با کیفیت برخوردار باشد و بدون زدگی و تَرک باشد.

 



یک اثر میناکاری مرغوب باید در همه قسمت های ظرف ضخامت رنگ و تزئین رنگ مینا یکسان بوده و رنگ‌های به‌کار رفته در مرزِ طرح‌ها، درهم ادغام نشده و هماهنگ باشد.

 


 

ضرب نشان تولید کننده بر روی محصول میناکاری

عمدتا محصولات صنایع دستی اصیل و مرغوب ایرانی دارای نشان یونسکو یا شناسنامه می باشد که نشانی از تولید کننده اثر هنری می باشد. ظروف میناکاری تهران نیز از این قاعده مستثنی نیستند . باید بدانیم به دست کدام هنرمند میناکار یا کدامین مجموعه تولید میناکاری تهران تولید شده است.

 

 

 

 

هنر میناکاری در شهر تهران توانسته است به یکی از صنایع دستی محبوب تبدیل شود و این هنر زیبا موفق به افزایش اشتغال زایی در این شهر شده است.

 

 

 

در حال حاضر بانوان در زمینه این هنر دستی اصیل ایرانی نقش پر رنگی دارند و با افزایش کارگاه های تولید میناکاری در تهران این نقش واضح تر می شود.

 

 

 

با توجه به افزایش تمایل به این هنر اصیل در سال های گذشته شاهد افزایش مرکز فروش میناکاری در تهران می باشیم که نشان از پیشرفت این هنر چشم نواز دارد.

 



یکی از دلایل محبوبیت محصولات میناکاری تهران از جمله گلدان میناکاری تهران، پرکاری نقوش و تنوع رنگ مورد استفاده برای تولید ظروف میناکاری می باشد و نشان از شکیبایی و دقت هنرمند میناکار دارد.




برای مشاهده تنوع محصولات و خرید اینترنتی میناکاری تهران به لینک زیر مراجعه نموده. خرید کالای اصل و با کیفیت یکی از صدها مزیتهمراهی با تک سبد می باشد.


برای مشاهده و خرید کلیک کنید

خرید