میناکاری چیست؟؟

میناکاری یکی از معدود هنر هایی است که با وجود گذشت 5 هزار سال از پیداشش، روز به روز استقبال از آن نه تنها کم نمیشود، بلکه افزایش هم یافته است.


قاب مینا جعبه مشبک


خرید محصول


مینا در لغت به معنای آسمان آبی میباشد و از آن جهت به آن میناکاری گفته میشود، که آثار آن با تجلی از آسمان به رنگ آبی و فیروزه ای در آمده است.به علاوه طرح ها و نقش های حک شده بر روی ظروف میناکاری اصفهان نیز از طبیعت الهام گرفته است و شامل شاخه و بوته و یا گل و مرغ میباشد، به همین علت است که این آثار یک منبع انرژی برای منزل به حساب می آید.


قاب مینا چوبی و مشبک


اصفهان را مهد هنر میناکاری ایران می نامند و کارگاه های بزرگ و کوچکی در این شهر دایر است که سالیانه انواع ظروف میناکاری را تهیه و به بازار عرضه میکنند.


قاب مینا



خرید محصول


مراحل ساخت آن به گونه ای است که ابتدا زیر ساخت مس را  آماده نموده و جهت مقاوم سازی آن را در دمای 700 درجه ی کوره میگذارند، پس از لعاب کاری مرحله ی حساس و ظریف نقاشی و رنگ آمیزی میباشد و بعد از آم ظرف را با یک لعاب شفاف میپوشانند، بدین گونه است که محصولات میناکاری اصفهان مرغوب و باکیفیت هستند.


قاب مینا سه تکه


قاب های میناکاری جز آن دسته محصولات پرکار و ظریف میباشند، به طور مثال قاب های سه تکه میناکاری که درون قاب سه بشقاب میناکاری قرار گرفته است، بسیار زمان صرف آن شده است و درون قاب  چوبی ساده و یا مشبک قرار میگیرد تا برای تزیین دکوراسیون و نصب آن بر روی دیوار راحت باشد و با قیمت 59000 تومان میباشد.


قاب میناکاری


خرید محصول


از دیگر قاب های میناکاری که اثری فاخر و ارزشمند است و دارای یک بشقاب مینا در داخل قاب میباشد و به قیمت 44000 تومان به فروش میرسد.